Baanbezetting 2019

Drukker dan normaal:

• Verhuurd
    Vrijdag avond: 12 april (4 banen)
  • Voorjaarscompetitie
    Thuiswedstrijden:
    Vrijdag avond:      19 april, 10 mei, 17 mei (NB alle 6 banen!)
    Zaterdag middag:  6 april, 20 april, 18 mei (4 banen)
    Dinsdag ochtend: 16 april, 7 mei, 14 mei (2 banen)
  • Trainingen:
    Maandag avond: 3 banen
    Donderdag avond: 2 banen

• Toernooien (zie activiteiten kalender)
  • Zomeravondcompetitie
    Woensdag avond:  mei/juni
  • Najaarscompetitie
    Vrijdag avond : september/oktober

———————————————-

Toelichting
Het seizoen is weer begonnen en veel mensen komen alweer enthousiast naar de club. Mooi! We verwachten dat het komend jaar wat drukker zal zijn dan we gewend zijn, vooral op de maandagavond. Vorige week en afgelopen maandag hebben we dat ook al gemerkt. Dit komt doordat we net als vorig jaar twee banen voor training aan de House of Tennis verhuren en er op dezelfde avond ook door twee groepen van Schaarsbergen wordt getraind. Deze keer was het ook nog niet goed duidelijk welke banen op welke tijden precies bezet waren voor training. Excuus daarvoor!

De reden voor de drukte op de maandagavond is als volgt: Onze eigen trainer, Pim Brand, is heel druk bij de Groene Kamer en kon twee groepen van Schaarsbergen geen passende trainingstijd bieden. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een andere trainer, namelijk Randy van den Brink. Helaas konden we deze trainingen alleen inpassen op de maandagavond. Maar tegen de tijd dat dat duidelijk was, hadden we al twee banen beloofd aan de House of Tennis. We proberen nu het aantal keren dat er drie banen tegelijk bezet zijn voor training te minimaliseren en ook de informatie hierover te verbeteren. House of Tennis speelt in ieder geval zolang het daglicht het toelaat door bij de Hoogkamp. Dat betekent dat ze in de periode tussen 22 april en 22 augustus pas om 20:45 u bij ons komen. Door ook nog iets te schuiven in hun schema kan een deel van hun lessen plaatsvinden als Randy al klaar is. Hoe en wat precies vind je in bijgaande tabel.

We hopen dat het zo allemaal soepel verloopt. Wel wat drukker, met kans op afhangen, maar ook dikke kans dat het uiteindelijk vooral gewoon gezellig is met wat extra mensen op de baan!

Andere drukke tijden kunnen zijn:

• De woensdagavond tijdens de zomeravondcompetitie
  • Vrijdagavond 12 april: dan hebben we 4 banen verhuurd aan de Groene Kamer voor competitie. Zij spelen in principe van 19:00 uur tot 23:00 uur. Al onze eigen teams spelen die dag uit.
  • De vrijdagavonden tijdens de voorjaarscompetitie als al onze teams thuis spelen: 19 april, 10 mei en 17 mei
  • Wellicht ook de donderdagavonden, ook dan verhuren we 2 banen aan de House of Tennis, maar aangezien dat in de regel niet zo’n drukke avond is, verwachten we hier geen problemen.
  • We zullen al deze informatie ook opnemen in de agenda op de website, zodat jullie kunnen anticiperen op verwachte drukte.

Dan nog een ding: Zoals jullie weten willen we dat iedereen altijd afhangt. Zeker als het wat drukker is, is dat ook echt noodzakelijk. We zijn het niet zo gewend, dus nog even ter herinnering: een enkelspel mag na een half uur worden afgehangen en een dubbelspel na een uur. Overige regels m.b.t. afhangen zijn te lezen op het bord naast het afhangbord.

Als er iets is, laat het ons weten en verder wensen we jullie vooral veel tennisplezier!

Vriendelijke groeten,

Jullie bestuur

No Replies to "Baanbezetting 2019"