Historie

In de geschiedenis van T.V.S. worden vier namen met eerbied genoemd. Die van de beide oprichters, Frits de Vries en Freek van der Duin en die van de beide bouwers van het clubhuis Gerrit Groters en Wim Gerritsen. Zij hebben ervoor gezorgd dat T.V.S. in de loop der jaren een club met een gezicht is geworden. Freek en Frits opperen in de zomer van 1978 het idee om in Schaarsbergen een tennisvereniging op te richten. Ze zorgen ervoor dat dat idee ook echt werkelijkheid wordt en op 11 september 1980 worden de statuten goedgekeurd en ondertekend bij een notaris. Daarmee bestaat de vereniging op papier.

prehistorie%202%20gerepareerdIn die eerste jaren bezit de club verder nog helemaal niets en dus wordt er gespeeld op de gravelbanen van Papendal. Maar al snel wordt een terrein gevonden waarop een aantal banen aangelegd kan worden. Na veel gepraat, gedoe en overleg met de gemeente komen in 1982 vier banen gereed op een voormalig voetbalveld achter het huidige Pannenkoekenhuis. Van de voetbalclub wordt een krakkemikkig clubtentje overgenomen.prehistorie%201

Maar inmiddels wordt er wel getennist. In de jaren daarna komen er nog twee banen bij, wordt er een tribune neergezet, wordt de parkeerplaats gefatsoeneerd, komen er lichtmasten bij de banen te staan en komt er een oefenhok. De groenvoorziening wordt ter hand genomen en mede daardoor krijgt de club steeds meer een gezicht.

Dit alles komt tot stand door de inzet en het enthousiasme van heel veel vrijwilligers uit de club. Maar er ontbreekt nog iets. Een fatsoenlijke clubtent met een bar, met kleedkamers, douches, toiletten en een ruimte om te vergaderen. Wat er tot op dat moment voor clubhuis doorgaat houdt het midden tussen een aftands kippenhok, een caravan op leeftijd en een afgekeurde fietsenstalling. Dat kan zo niet langer meer, is de mening van het bestuur.

Dus gaan in het jaar 1986 een paar leden aan het werk. Onder leiding van Gerrit Groters en Wim Gerritsen wordt in twee jaar tijd een prachtig clubhuis neergezet waar de leden buitengewoon blij mee zijn. In de zomer van 1988 wordt het officieel in gebruik genomen. Vandaag de dag prijzen bezoekers het goed onderhouden chalet, terras en tennispark nog steeds om de gezellige uitstraling.

De bouw van dit clubhuis was voor alle leden een gebeurtenis waar iedereen nog altijd met grote bewondering op terugkijkt.
In 2005 vierde de club haar 25e verjaardag. Zoals het er nu naar uitziet zullen er nog vele jaren volgen.

clubhuis%20zwartwit

25 jaar TVS 7